...

16/11-2008 Lillehammer, Norge!

Yes, då var den här helgen avklarad med..

Så imorrn.är det måndag igeeen..

Men vi ska faktiskt sjukanmäla oss imorrn^^

Jaa, jag vet att det låter oseriöst, men vi är så jäkla trötta o känner att vi behöver en dag till att vila ut oss på..

Plus att vi förmodligen åker till Lillestöm nästa helg o jobbar där..

Kan ju bli en upplevelse,

Vi ska stå på torget o försöka sälja julkalendrar..

Haha, det blir en syn för världen..

Så vad har hänt sen i onsdags då?

Hmm, inte särskilt mycket..

Ni vet det där nya projektet jag nämde,

i torsdags sålde jag 27 stycken=)

Jag sålde flest av alla!

Sweeeeeet..

Jag var såååå stolt!

Men som sagt det här jobbet är väldigt osäkert..

Vissa dagar har man värsta flytet,

vissa dagar går det åt helvete..

I fredags fixade vi med våra norska bankkonton, så imorrn kommer vår första lön=)

Sen i fredags kväll glodde vi på film med dom andra 2 svenska tjejerna, Lina o Sandra..

Helt underbart att få se en film för engångs skull!

Det blev iaf "Baby Mama", riktigt mysig film..

Igår då,

Låg bara o slöade hela dagen,

tittade på "fjortisfilmen" "Camp Rock"

Med "Jonas Brothers"

haha

"I'm waaay tooo Cooool for Youuu"

haha..

Sen så fixade vi iordning oss o gick in på alkoholen..

Vi delade på 2 flaskor vin o ett 6-pack tuborg..

Så vi blev lagom runda under fötterna..

Haha, jag hade kareoke för Joss,

stod på en stol o dansade o sjöng^^

Sååå himla fiiint sjöng jag..

Allt är inspelat på våra mobiler, haha..

Sen framåt ett gick vi ner till "Paddy's"

En Irländsk pub som ligger precis under våran lgh..

Vi hade riktigt trevligt tills Joss skulle gå ut o röka..

Då kommer en kille o sätter sej bredvid mej, (han hade stått o stirrat på mej en halvtimma, han bara vääänta på att jag skulle bli själv), o så säger han,

"I just have to say, you are veeeery vaackeeer"

Hmm, jasså du? kul för dej..

Han var tydligen från Irak,

o så fick jag sitta o höra på att han inte var muslim utan protestant o bla bla bla..

Alltså, ser det ut som om jag bryr mej??

Det spelade ingen roll om jag sket i o prata med han,

han babbla på ändå..

Sen ville han att jag skulle följa med honom till kyrkan, eller vad han yrade om..

aaa, visst det blir bra vettu..

O inte nog med det,

helt plötsligt kom en kille till,

Han var från Turkiet, Istanbul (nehe, Turkiet sa du? otippat..)

Han pratade i vilket fall som helst svenska,

han hade bott i Örebro..

Han var väldigt trevlig alltså,

tills han började dra en massa norska skämt..

hahahaha, den var kul den döh!

eller inte..

Sen så började han såklart att snacka turkiska, enbart för att vi hade nämt att vi kunde några fraser.-.

Jag å Joss satt där o låtsades förstå, bara o hålla med liksom..

Sen så gick vi iaf hem vid tretiden..

Så hör vi att det är jäkla liv i korridoren^^

Så Joss kikade ut, full som hon va..

Gissa vilka det va?

Joo Younis o Ilke=)

Dom har ju varit i Sverige i helgen, o dom hade tydligen bestämt sej för att komma hem tidigare..

(Tycker ju att halv 4 på morronen är en ganska konstig tid att komma hem, men ändå..)

Dom hade iaf hela bilen fullastad med en massa grejer,

så vi hjälpte dom med det, sen var det sängdags,

Klockan var liksom 4..

Idag har vi inte gjort så mycket..

Det jävla brandlarmet gick i huset vid 2-tiden^^

Så jag o Joss blev livrädda o kutade ut på gården..

O då kör Ilke ut huvudet ur fönstret o asgarvar, haha..

Han tyckte att vi överreagerade liiite..

Mycket möjligt, men man vet ju aldrig!

Det kunde ju ha brunnit någonstans..

Men det gjorde det iaf inte, brandkåren kom o kollade upp allt o det var ingen fara..

Förmodligen var det Younis, knäppskallen som hade utlöst det när han skulle städa haha^^

Han hade tydligen spolat hett hett hett vatten i hallen o ångorna hade gått upp i brandvarnaren..

Nu så har jag iaf lagat mat till mej o en halvdöd Joss,

sen har jag dammat o dammsugit av..

O nu ska jag ta o skura av badrummet, sen blir det sängläge..

Möjligtvis kan det bli nån film om vi hittar nån bra på tv..

Åååå jag vill åka till Alanya imorrn..

Saaaaaknar!

Aja, jag ska försöka o uppdatera lite oftare, blir ju en halv bok varenda gång jag skriver..

Güle Güle!

XOXO // Sveturnorska Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0