Man kan ju undra,

om jag blr förföljd av kackerlackor?
Ni vet ju att jag skrev om det ett par veckor tidigare.
Även att jag städar och skurar så kommer dom likt förbannat.
Vi har säkert haft 6-7 kackerlackor inomhus de senaste 4 veckorna.
Förra året hade vi 4 stycken, på totalt 6 månader.
Dom är så jäkla äckliga, och snabba.
Idag när Baris skulle gå till jobbet då ilade en förbi utanför dörren, som han dödade.
Idag när jag skulle gå hem för ungefär en timma sen så var en jävel och kröp på ytterdörren.
Jag vågade iaf inte gå in, för då hade den följt med in.
Så jag ringde Baris och han sa att jag skulle komma ner till jobbet.
Så nu är jag här igen, i Baris "underbara" bar.
Nu börjar jag faktiskt tro på den där teorin att mördar man en kackerlacka,
så kommer det bara fler..
Alternativet är att vi bor i nån slags kackerlacks-koloni.
Aja jag vetifan.
Jag går iaf inte hem ensam inatt, nån får följa med och mörda kackerlackan.

Annars så har vi inte gjort så mycket idag.
Jag träffade Cissi en sväng och så gick vi och åt glass på BK.
Sen så gick vi en liten promenad och blev bjudna på kaffe av en av Baris kompisar.
Trevligt.

Bjuder på ett par kort från veckorna här.

Det är alltså här vi hänger varje kväll.

Fruktmarknaden som vi brukar gå till på fredagar.

På middag med några av Baris kompisar från Danmark/Norge.

"sexy" bild på oss.

"grodparken#, haha.


Ne nu orkar jag inte ladda upp mer.
Kommer mer en annan dag.

Iyi Geceler!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Det dær med kackerlackorna ær sant . dødar man dom så kommer det fler... bæsta ær bara att førsøka fånga dom i något.. burk eller soppa ut dom långt bort :)

2010-05-02 @ 15:11:49
Postat av: Helena

hade en miljard myror i vår lägenhet när jag bodde i Alanya, men gick till en supermarket och fick något insektsdödarspray som man skulle spraya i hela lägenheten och de försvann direkt. vet inte om de funkar på kackerlackor också, men kanske värt ett försök?

2010-05-03 @ 01:57:19
URL: http://helenajohansson.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Ja nu ska vi inte döda några fler.

Igår kasta jag ut en minikackerlacka från fönstret.

Usch så äckligt!



Ja, jag har sagt till Baris att han ska köpa sån spray, men tror ni att det händer??

Neeeej.

Men idag har vi sagt till hyresvärden som ska spraya i trappuppgången + våran lägenhet.

Men det lär väl inte hända förrns nästa år.

2010-05-04 @ 00:00:00
URL: http://hannaottey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0