Hallå!!

Ne nu måste jag nästan uppdatera här,
det är ju över 1 månad sen något blev skrivet här.
Men det har varken funnits tid eller lust.
Så vad har hänt då?
Jag har börjat jobba, vilket har gått superbra, Aylin trivs hemma med Baris och jag
tycker det är skönt att få komma iväg lite.
Aylin går! Hon började springa midsommarhelgen :)
Så det går undan här hemma, det har blivit en och annan fläskläpp för Aylins del men inget allvarligt.
Sen är hon inne i någon slags skrikfas igen vilket är ganska så utmattande och tröttsamt men förhoppningsvis så är det övergående ;)
På måndag kommer min Bror och hans familj och det ska bli sååå kul! Vi ska åka till kolmården och sen Gbg om ett par veckor.
Sen håller jag på att leta Turkietresor till i slutet av augusti, hoppas att vi kan hitta nåt billigt :)
Blir borta i 4 veckor.
Sen det bästa av ALLT,
Vi flyttar den 1 november till en trea!
Så otroligt underbart!!
Orkar verkligen inte med att bo här längre, usch vi vantrivs.
Nåja nu blev det här inlägget väldigt svamligt, men det var lite av vad som har hänt hemma hos oss den senaste tiden.

Har en liten fråga till er läsare, vet ju att de flesta som läser är sambo eller gift med en turkisk kille.
Jag känner att det är otroligt svårt att ha svenska vänner, jag har ju svenska tjejkompisar, men då är de oftast singlar. De som har svensk sambo har jag oftast svårt att hålla kontakten med.
Det här låter ju verkligen rasistiskt nu men det verkar som att folk tror att Jag och Baris är annorlunda att vi inte är som svenska par.
Tycker verkligen att det är skittråkigt att det ska vara så.
Baris har verkligen gjort sitt bästa för att passa in här, och han är verkligen inte "annorlunda" eller "konstig" för att han är turk.
Han har precis samma intressen som svenska killar.
Men ingen verkar vilja ge honom en chans.
Pissdåligt tycker jag!
Man tycker ju att Sverige borde kommit längre än så!

Dagens ris alltså ;)
Hur upplever ni detta?

Ne nu kallar jobbet.




Kommentarer
Postat av: Mia

Hej,längesedan man såg er,hur har ni det ?

Vart går flytten,

2011-08-16 @ 10:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0