Torsdag.

Och så var det röd dag, igen som Baris säger.
Han förstår inte varför vi har så många röda dagar, det är ju jämt semester här anser han.
Jo, jag förstår till viss del vad han menar med det.
 I Turkiet jobbar man varendaste dag, spelar liksom ingen roll om du har 40-graders feber eller är döende.
Det är bara att jobba på.
Man får ingen hjälp av kommunen och ingen vet vad vad sjukskrivning är.
Har jag sagt varför vi bor i Sverige? hehe.
Ne men systemet i Sverige är ju något bättre än det i Turkiet.
Annars skulle jag absolut kunna bo därnere igen.
Men inte med småbarn som det ser ut nu.
Nu hörde jag att de skulle införa något internetfilter därnere, främst för att få bort barnporr och sådana hemskheter, och det är ju jättebra!
Men risken med såna där filter är att dom börjar förbjuda allt, som facebook, youtube mm.
Många turkar har redan en skev bild om omvärlden, hur ska det då bli om de förbjuder allt på internet?
Ne det får räcka med politik idag..

idag är det varmt så vi ska gå ner till sjön och mata fåglarna, najs!

(förresten, det var inte många som gav sej till känna på förra inlägget. Några läsare vet jag ju om, men alla andra?
Men skojigt att Isabella lämna ett spår, nu har jag en blogg till att läsa! Tack :) )



Kommentarer
Postat av: Cecilia F

You know me ;)

2011-06-02 @ 11:16:11
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: Mikaela

jag läser :)

2011-06-02 @ 11:50:44
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag läser den oxå :)

Vill du fortfarande ha gåvagnen ?

2011-06-04 @ 08:36:06
Postat av: Zandra

Hej!

Jag läser din blogg :) Har gjort det ett bra tag!



Läste nyss om det du skrev där uppe. Och jag vet precis vad du menar. När jag och Mustafa bodde i Alanya så fick jag ofta höra att han hade varit otrogen och allt möjligt. Ofta var dom anonyma. Det är så tröttsamt!

Och man undrar när det ska få ett slut! Som tur var så är det ett bra tag sedan någon skrev något. Men jag väntar på den dagen då jag får någon kommentar igen.

Jag hoppas inte du tar bort bloggen. Och om du tar lösenord så hoppas jag att jag kan få det :)



Kram Zandra

2011-06-05 @ 17:30:03
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Postat av: Emma

jag läser oxå din blogg och hoppas få fortsätta med det jag med :)

2011-06-05 @ 23:31:08
URL: http://emmsso.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag läser :)

2011-06-06 @ 21:54:04
URL: http://swedishvekurdish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0