2 år.

För 2 år sen satt jag och Cissi på våran takbalkong i Alanya, käkade jordgubbar och planerade inför kvällen.
Jag hade inte pratat med Baris på 3 månader för att jag tyckte att han var världens jobbigaste.
Idag firar jag och Mr B, som han hette i bloggen förr, 2 år tillsammans.
Känns som 20 år brukar vi säga till varann.

Ni nya läsare kanske inte riktigt vet hur vi träffades?
Iaf så kan jag ju berätta.
Egentligen började allt 2007 då jag var i Alanya första gången.
Jag blev helt förälskad i staden, livet, musiken, maten och karlarna förstås;)
Jag var där i 2 veckor då.
Bestämde mej direkt för att åka tillbaka nästa år.
Sen var jag där i maj 2008 med mamma och Lasse, blev ännu mer förälskad och bokade in en riktig partyresa med bästaste Jossan i augusti.
Åkte dit och hade nog de roligaste 2 veckorna i mitt liv hittills.
3:e dagen på semestern träffade Jag Mr B på ett väldigt oromantiskt sätt.
Jag och Jossan var ordentligt fulla och hade bestämt oss för att åka till Audiotorium, ett stort disko utanför Alanya som har öppet till 8 på morronen.
Mr B jobbade då som bartender på Robin Hood ett disko i Alanya.
Jag visste sen tidigare (host) att om man åker dit med personal från diskona så går man in gratis på Audiotorium.
Jossan hade redan sitt på det torra och jag ville hitta nån att gå in med.
Får då syn på Mr B och tyckte väl att han var snygg och lång (många killar är rätt korta i Turkiet, jo jag är ytlig, då hade jag oftast 10 cm klack på mina skor också.) Sittar och flirtar lite med honom och när klockan blir 3 så frågar han om jag vill följa med till audiotorium, otippat? naeeee.
Han var säkerligen där med nån annan turist dagen innan.
Men det sket ju jag i.
Jag skulle till Audiotorium gratis! Underbart!
På den tiden kunde inte Baris någon vidare engelska, men det var heller inget jag brydde mej nämnvärt om.
Sen dansade vi och drack vodka bull hela natten eller morronen kanske man ska säga.
Sen pratade vi med varann resten av semestern, det blev inte mera än så.
Vi fortsatte att prata på msn hela hösten och tills mars tror jag.
Jag hade ju bestämt mej för att flytta ner till Alanya den 27:e maj 2009.
Slutade alltså att prata med Baris ett par månader innan jag flyttade ner.
Mest för att jag ville vara helt fri när jag kom ner.

Iaf tillbaka till den 30:e maj 2009, jag och Cissi satt på balkongen.
Jag hade alltså varit i Alanya i 3 dagar.
Vi hade iaf bestämt oss för att gå ut på kvällen och det gjorde vi.
Gick till Robin Hood och när klockan blev 2 så fick jag för mej att gå upp på översta våningen, Latino Cllub med andra ord.
Jag hatar Latino, men jag bara fick ett infall, eller så var det ödet?
Kommer iaf upp och vem står inte där? mitt framför mej står Mr B i en rutig pashminasjal.
Den kvällen föjde han med mej hem och bodde där med mej tills november 2009 då vi åkte till Sverige.

2 år har gått sen den natten på Latino och nu har Baris bott i Sverige i snart 1 år!
Tiden går fort.




Imorrn ska vi vara barnlediga för första gången på 9 månader, tror att vi ska gå och äta nånstans och bara vara.
Härligt!
Det är visserligen bara 4 timmar men ändå :)

Trevlig vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0