...

3/11 - 2008 Lillehammer, Norge!

Jaha, det var ett par dagar sen jag skrev sist..

Det beror på att jag låg o spydde hela dagen igår^^

Myyyyys..

Alltså, det måste varit nåt jag ätit, för jag slutade inte att spy förrns 6 igår kväll..

Kan ju iofs varit spriten i lördags, men jag tror faktiskt inte det:P

Jaa, som sagt så provade vi på Lillehammers uteliv i lördags..

O jag kan ju säga att det inte var mycket att hurra över..

Det var typ bara polacker o bönder..

Kuuul eller??

Nae..

Vi fick iaf varsin öl gratis (av vem?? Joo polacker)

Men visserligen tror jag att det kan vara kul att gå ut här om man känner lite folk..

För stället i sej (brenneriet) var riktigt fräscht faktiskt^^

Vi gick iaf hem vid halv 1 nån gång..

Som vanligt blev vi fyllehungriga o stannade vid nåt gatukök..

Där jobbade det några utländska killar, som vi såklart var helt övertygade om att det var turkar..

Så vi drog till med lite "Merhaba, Nasilsin?"

Men vi fick inget svar..

Så jag bara till jossan,

"Men fan Jossan jag tror inte att dom är från Turkiet"

Jossan,

"Joooodå, dom hör nog inte bara, Merhaaaaba"

haha, hopp dom var nog inte därifrån iaf..

Sen iaf vaknade vi vid 11 nångång igår, o jag satte igång o spy..

Fy fan, inte speciellt kjempeflott kan jag säga!

Så idag har det varit den första riktiga arbetsdagen då, det har gått jättebra=)

Jag fick sålt 8 välkomstpaket, det känns jättebra eftersom mitt mål för dagen va att bara ta mej igenom dagen!

Ska väl säga att vi säljer barnböcker för tillfället, Jul i Blåfjell eller vad det heter..

Riktigt kul att ringa runt, går som smort^^

Vissa är ju trevligare än andra om man säger så..

Jahopp, sen slutade vi vid 15.45 o då gick vi o mötte de 2 nya tjejerna, som också kommer från sverige..

Dom ska bo i huset bredvid, det enda kruxet var att dom inte fått sin lägenhetsnyckel, så dom fick hänga med hem till oss.. Dom verkar iaf också jättetrevliga=)

Sen iaf kom våran älskade hyresvärd Larssa o skulle lämna stolar o bord, o visa vart tvättstugan låg (redan liksom??) Så vi hämta ett skabbigt bord i ett skabbigt hus tvärs över gatan...

Sen helt plötsligt så skulle vi åka o hämta flera stolar (o så klart så skulle han bara ha med mej, ovanligt??Jag vill inte bli våldtagen uppe i bergen, tack..)

Men då sa jag till han att jag ville ha med mej Jossan, för hon vill ju liksom också se stoljävlarna!

Aja, så vi åkte iväg för o titta på stolarna (efter de obligatoriska varven genom stan), sen åkte vi bakom nåt jävla berg, o så ville han dra med oss in i nåt jävla förråd som liknade en frysbox..

Men där stod iaf våra stolar (ganska skabbiga dom med), så spände vi fast dom i bagaget o åkte äntligen hem!

Så nu har vi käkat lite, bäddat rent o dammsugit av..

Så nu återstår bara en dusch, sen ska jag krypa ner under täcket^^

Förhoppningsvis, går det lika bra på jobbet imorrn som det har gjort idag!

God Natt!

Güle güle!

XOXO // Sveturnorska Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0