Nu är det lugnt i stugan.

För nu har dom gått och lagt sej.
Och jag har äntligen tillgång till "min" kära dator.
Dagen har mest gått ut på att laga mat.
Jag hade ju lovat middag ikväll.
Gott blev det iaf:)
Skaldjurscanelloni med ricotta och en massa annat onyttigt.
Men va fan, det är ju lördag.
Har även fått höra om alla äventyr dom varit med om.
Lite avundsjuk är jag allt.
Speciellt på att dom fått träffa Isla, min brorsdotter.
Hon är snart 1 år, och jag har inte sett henne i verkligheten.
Men jag ska ta en tripp dit nästa år.
Januari-februari tror jag.
Då är det högsommar där och det är ju då det är som kallast här.
Så det blir kanoners:)

Nu ska jag gosa ner mej i en fotölj och glo på tv.
Laddar upp bilderna imorrn,
orkar inte nu.

"Sover ho där börte?!"
"Yes, ho dyngsover döh!"
(Konversation mellan mej och Lasse.)

Himla sexig dialekt vi östgötar har.
Eller vad tycker ni?

Iyi Geceler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0