Merhaba.

Eller hej, hey, hello, bonjour, hola...
Your choice.
Vilken sjukt jäkla seg dag jag har haft idag!
Jag skulle ha hunnit med så mycket,
dammat, dammsugit, vattnat, tvättat och strukit.
Vad har jag gjort?
Tvättat en maskin tvätt.
Vattna är egentligen direkt nödvändigt.
Hur många krukväxter ska behöva dö innan mamma och lasse kommer hem?
3 är redan stendöda.
Annars så har jag suttit invirad i en filt framför tvn hela dagen.
Ibland har jag samlat kraft för att sätta mej här och läsa lite bloggar.
Och lyssna på Radyofenomen,
det är en turkisk radiokanal (vad annars?!) .
Helt okej måste jag säga, bra blandning mellan ny turkisk musik och ny "vanlig" musik.
Har längtat sjukt mycket till Alanya idag.

50 dagar kvar nu, men det känns fan som 50 år.

Saknar folket, musiken, maten, värmen, havet, jaa allt.
 
Så jag bjuder på några bilder även idag:

Mysigaste stranden, Ülas beach, några km utanför Alanya.
(Längst upp till vä, huset med det orangea taket, där lunchade jag, E och M förra året. Fiiin utsikt!)


Kleopatrastranden, här hittar ni mej om 50 dygn:)

 Saknar tom Cay idag, speciellt det med äppelsmak.

Underbara utsikt.

Yepp, här är mitt andra hem;) 


ja, som sagt idag har jag inte fått ett dugg gjort.

Ska väl ta ett varv med vattenkannan snart.


Igår så gjorde jag desto mer.

Hade ju fortfarande dyngångest,

det har gått över idag.

Tack och lov!

Så jag tog cykeln upp till Jonna.

(iförd dom största solbrillorna jag äger.)
Där bjöd hon på äppelpaj och kaffe.
Så vi satt på hennes baksida och ältade lördagskvällen i 1 timma eller 2.
Jag kedjerökte,
Whaaattt?!
(som B skulle sagt.)
Why smoke? verry bed for you.
Nehe, är det?
Sen cyklade vi hem till mej i värsta turbofarten.
Jonna var nära på att mejja ner en gammal kjärrng.
Det hade ju varit lyckat.
Lite som grädde på moset efter våran hellyckade helg.
Iaf så slängde vi ihop en ost- och skinpaj hemma hos mej.
Sarah kom förbi en sväng och åt paj.
Sen gick hon.
Hon var nog bara ute efter en gratis måltid.
haha, ne jag skojja bara.
Sen spenderade vi kvällen med att glo på en massa komediserier.

Så det var min måndag i stora drag.
Och min tisdag ganska så detaljerat.
Tisdagen är tamejfan perfekt beskriven fotöljhäng och tv-tittande.
Det är en såndär dag man helst önskar man slapp gå igenom.
Man vill helst dra täcket över huvudet,
äta allt man har hemma,
(utan att dessa kalorier räknas),
ha en tv-kanal som bara visar Sex and the City avsnitt.
Det vore perfekt.
Obegränsat med Ben & Jerry -glass vore heller inte helt fel.

Mina växter skriker efter vatten nu,
Så att jag ska väl vattna dom.
Börjar fan tycka synd om dom.

Iyi Geceler!


Kommentarer
Postat av: Cecilia Fürstenhoff

Helt plötsligt kan ja och emelie säga att vi ska till alanya om 3 veckor. Sjukt vad denna vinter gått fort och gud så roligt vi kommer ha!!

2009-04-07 @ 22:27:33
URL: http://[email protected]
Postat av: Sarah

självklart var det maten jag var ute efter... vad annars? ;) hehe

2009-04-08 @ 11:49:18
URL: http://cancan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0