Vaaaarmt.

Ja nu blir det bara varmare och varmare för varje dag.
Plus att det har blivit mycket fuktigare i luften den senaste veckan.
Just nu har jag bara lust att låsa in mej i sovrummet, slå på AC:n och stanna där tills oktober.
Det vore inte helt fel.
Klockan är alltså strax efter 2 på natten och termometern visar på 28 grader.
Jag sitter iaf just nu på balkongen och väntar på Mr B.
Han slutar iaf om cirka en timme.
Men det är ganska så skönt att vara ensam hemma, det händer inte så ofta om man säger så.
Det är oftast fullt hus härhemma.

Så vad har vi hittat på idag?
Vaknade faktiskt vid 12 idag.
B var gnällig som bara den.
"Aaaaj jag haar ont i halsen, aaaaaj jag har ont i ryggen, aaaaj jag har hosta."
Killar säger jag bara (och jag kan säga att turkiska killar är extra gnälliga.)
Skaffa er aldrig en sån, om det inte är direkt nödvändigt.
Efter jag hade hört på allt gnäll så tvättade jag ett par maskiner.
Sen åkte B vid 2 för att träffa sin kusin som är här på besök.
Sen kom Frida hem till mej, en tjej från Sverige.
Så då gick vi plus Cissi och Ellen på tisdagsmarknaden och handlade en massa frukt och grönsaker.
Vet ni att 1 kilo jordgubbar kostar 5 kronor här?
Det är ju helt sjukt!
Lite skillnad från Sverige om man säger så.
Efter det så drog vi hem igen och käkade frukt.
B kom hem och hade med sej sin kusin.
Jag och B camade med hans syrra.
Hon verkade iaf vara en trevlig tjej:)
Men jag ska erkänna en sak,
det är fan inte lätt att ha nåt slags förhållande med en turk.
Vad än alla säger så är det kulturkrockar varendaste dag.
Alltid är det nåt.
Plus så är det den ständiga nojjan man har härnere.
Speciellt då han jobbar på Robin Hood.
Asfulla tjejer varje dag.
Sen är det dom eviga frågorna som snurrar i huvudet varendaste minut.
För vad ska det här leda till?
I slutändan är det ju någon som blir sårad.
Förmodligen iaf.
Det känns som att man bara väntar på den dagen det tar slut.
Även att det är det sista jag vill.
Jag vill verkligen att det ska funka.
Men hur?
Skit skit skit.
Helst skulle jag stanna här föralltid, men det går ju inte.
Jag har om sanningen ska fram inte haft hemlängtan en endaste gång.
Eftersom jag har Cissi, Ellen, Emelie och Eva här.
Och B är ju här.
Det känns som att hemma är här.
Lustigt?
Jag vet.
Imorse berättade B att han hade drömt att han skulle hälsa på mej I Sverige.
Han var i Istanbul och fixade pass och grejjer.
Haha, ja ni.
Jag hade värsta mardrömmen härom natten.
Jag drömde att jag hade blivit tvungen att åka tillbaka till Sverige.
Så jag vaknade upp helt skärrad och kollad om B låg bredvid.
Som tur var så gjorde han det, haha.
Usch jag drömmer ofta att jag blir tvingad tillbaka till Sverige av olika anledningar.
Det vore fan det värsta som kan hända.
Självklart saknar jag Mamma och alla kompisar.
Men jag saknar verkligen inte Sverige eller livet jag har där.

Ne nog tjatat om allt som snurrar runt i mitt ganska så ihåliga huvud.

Ikväll har vi faktiskt lagat en ordentlig middag härhemma.
Jag, Frida, Cissi och Ellen.
Det blev Köfte med hemmagjorda strips, tsatsiki, fetaost, sallad och bröd.
Jättegott blev det faktiskt mot allas förväntningar.

B börjar faktiskit bli liiiite bättre på engelskan nu.
Och så har han börjat att skicka små sms från jobbet på  kvällarna.
Ikväll var det:
"Hej älskling, jag saknar dej. Vad gör du? Puss."
Alltid kul med små sms på kvällarna:)
Nu kommer han förhoppningsvis om en timma ungefär.
Då säger jag förhoppningsvis, det kan lika gärna bli 2 timmar.
Fast han är ganska så bra på att hålla tiderna på nätterna.

Det här blev visst en långt inlägg.
Men jag har det riktigt bra härnere, trots nojjor och funderingar.

Nu ska jag läsa lite bloggar.

Tänker på er i Sverige!

Puss & Kram

Iyi Geceler!




Kommentarer
Postat av: L I N A B R O B E R G

du verkar ha det roligt hanna :D:D:D hehe

hur är det med helena nu? efter krocken? vet du ngt om det?



ha det bra gumman.. puss

2009-07-01 @ 10:28:01
URL: http://broberglina.blogg.se/
Postat av: Jonna

För fan Hanna, gör det du VILL inte det du borde.

Du verkar ju älska´t där nere så vem säger att du måste åka hem mot din vilja?

Saknar dej som tusan gumman så en liten sväng måste du fan ta och komma hem ialf ;)

Imorn flyttar jag, jippie!

Puss o kram

2009-07-01 @ 21:38:21
URL: http://jonnathorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0