Hanna the vale.

Vet inte riktigt hur man stavar val på engelska, men det är vad jag känner mej som iaf, en val.
Skitsamma.
Ville bara säga att jag och bebis lever.
Har verkligen noll blogglust just nu, jag bara väntar och väntar.
Kanske får lust när älskling och bebis är här, kommer iaf bombadera bloggen med bilder på vårat lilla mirakel!

Kan ju säga att allt är nästan klart med Baris uppehållstillstånd, pratade med en trevlig människa idag på migrationsverket och hon sa att allt var registrerat och hon hade våran ansökan och alla papper på sitt skrivbord.
Begäran om förtur som jag skickade för ett par veckor sen hade beviljats så med lite tur så har vi beslutet i min brevlåda i slutet av denna vecka eller senast i början av nästa vecka.
Tror ni att jag är glad?
Väääääldigt glad och framförallt lättad, står inte ut med att ha honom därnere.
Det blir bara en massa tjaffs och bråk när han är där och jag är här.
Och inte blir det bättre när hans såkallade kompisar går och tjatar om hur förbannat jobbigt, tråkigt och jävligt det är i Sverige.
Men tack, gör honom ännu mera depp och osäker när han redan är nervös.
Herregud, vi ska få barn om ett par veckor!
Kan ingen bara glädjas åt det? Liiite bara.
Ne skitsamma, snart är han är och då får vi se hur det går.

 En sak till förresten, fattar inte att vissa människor inte kan lägga ner.
Get over it för fan och sköt ditt och lämna oss ifred.
Jävla skit, idiot.

Okej, nu låter jag säkert väldans negativ igen.
Men om sanningen ska fram så är jag mera pepp än någonsin.
Tror att jag har kommit in i den där fasen av graviditeten då man "boar".
Jag har verkligen ingen som helst energi just nu, men igår när jag kom hem så rev jag ut allt i alla skåp, tvättade alla bebis grejer, rengjorde ugnen, tvättade sofföverdrag, skurade...
Ja, jag höll på i nästan sju timmar.
Riktigt nöjd med mej själv:)
Men inatt och idag har jag haft ett helvete, mina fogar gör såååå ont, Inatt när jag skulle gå upp så kunde jag först inte ställa mej upp.
Fy säger jag bara, men men skönt att ha städningen avklarad.
Nu ska bara spjälsängen monteras och bäddas, men det får älskling göra när han kommer om han nu hinner hit tills nästa vecka.
På fredag ska mamma och jag hämta vagnen och babyskyddet (=bilstolen).
Tror att jag ska provköra den i helgen;)
Åhh vad jag längtar efter våran lilla bebis nu, längtar mindre till förlossning och avslag men det är ju sånt som hör till..

Bebismagen:


V. 35+3 (17 juli)

Beis uppifrån, V.36+1. (22 juli).

Så det är ungefär sådär jag ser ut just nu.
Seeexy med andra ord;)
Haha.

Nevars, slänger in ett par bilder på vagn och spjälsäng när det är klart!

Puss på er!

Seni seviyorum Askim.


Kommentarer
Postat av: a

Tycker ni är grymt starka båda två och är verkligen glad för eran skull:)



Känner ju inte dig , men har träffat baris några gånger o som sagt känner han till min pojkvän.



Det där med att folk försöker skrämma en med sverige jojo .. det har man fått höra några gånger..men det har även Baris gjort mot min..haha..det va INTE så kul..hoppas han inte ändrade på planerna ;)



Hoppas pojken din hinner i tid till bebisen ska ut :) Och lycka till med allt^^,

2010-07-27 @ 15:38:47
Postat av: Hanna

Tack så mycket! Känner mej inte alls speciellt stark utan mest sur och gnällig..



Vad trevligt att du har träffat honom:) Vet jag kanske vem du är?



Hahaha, Jo jag vet Baris är också med i klubben "Hata Sverige", speciellt efter den låååånga vintern han spenderade här. Så jag ber om ursäkt å hans vägnar:P



Men man blir bara lite sur att absolut INGEN kan vara positiv. Han får ju ändå något jättefint när han kommer hit. Och jag tror att om han inte kommer i tid till förlossningen så kommer han att ångra det enormt mycket senare.



Tack så mycket igen!

Och nu är jag jättenyfiken på vem du är?

Ha det bra!

2010-07-27 @ 19:54:13
URL: http://hannaottey.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Man kunde ju inte haft en finare mage än vad du har!



Vad skönt att Baris snart är där och att ni kan börja få ordning på saker och ting och de mest underbara att bebben tittar ut!



Kram på dig!

2010-07-28 @ 11:55:00
URL: http://ceciliafurstenhoff.blogg.se/
Postat av: a

Det är okey att vara sur och gnällig..vem skulle inte vara det när man inte har allt på plats som man vill:) men du gör ett bra jobb !! . hade nog aldrig varit så stark som du :)



Jaa , vintern kanske inte är bästa årstiden att komma första gången på ;) .. men eh..då har han ju fler årstider att undersöka innan han kan döma ;)



Haha , ingen fara...tycker bara de va kul med tanken på att han själv skulle flytta ;) haha..men han har ju ganska rätt i det han sa också om skola , pengar , osv osv..så det är ju saker man måste tänka på:)



Joo , men folk vill inte att man ska vara lycklig ibland verkar det som..lite tråkigt. men det är dom som inte har något liv eller något spännande som händer. fuck them :D



Det är jag som är tjejen som skrev om anamur om du minns?..min pojkvän kommer också därifrån eller lite utanför:) han jobbade på RH innan men har slutat och är nu i armén. Tror inte jag har träffat dig där..om jag bara inte sett dig men inte tänkt på det.



Kul att de kommer från samma område..då kanske vi befinner oss där samtidigt nån gång :)



ha det fint ^^,

2010-07-28 @ 13:43:27
Postat av: Anna

Hej vännen!



Magen ser ju lika fin ut som vanligt <3



Skit i den där jävla fittan som inte kan lämna er ifred, tamam mi? Alltså jag är så trött på alla idioter, "du vet vem" ger sig ju fortfarande inte.



Saknar dig här nere! :(

Hade behövt dig så vi kan sitta och häva ur oss allt vi känner för, du vet som vi brukar göra ;)



Håll mig uppdaterad om hur det går &

klappa bebis från mig :)



Puss & Kram

2010-07-28 @ 16:29:22
URL: http://annfor.blogg.se/
Postat av: ellen

åh fan hoppas folk slutar snacka en massa skit hanna! lycka till med babisen och baris i sverige och allt!!! lova att lägga upp bilder på den lilla! massa kramar

2010-07-28 @ 20:10:49
Postat av: Hanna

Cecilia: Tack gumman:)

Jo det är verkligen skönt att han kommer snart, om en vecka kanske han är här! Hoppas att allt går bra för dej därnere, läser din blogg varje dag:)



A: Jo jag kanske får vara det nu. Men nu verkar allt ordna upp sej iaf:)

Haha ne verkligen inte och förra vintern var den kallaste jag någonsin upplevt, kunde ju knappt gå utanför dörren.

Hmm, ja det är som att ju mer dom pratar mned varann desto mer anti blir dom mot Sverige.

Och absolut, det kommer att bli jättetufft i början. Men man få ju försöka lite själv också. Dom kan ju inte förvänta sej att dom automatiskt lär sej språket och sen automatiskt får ett jobb.

Därför skulle dom tjäna på att vara lite positiva. Men det är väl önsketänkande:p haha.

Jo det verkar som det, det bästa är väl att lära sej att skita i dom människorna, Så jaaa Fuck them:P

Nu vet jag vem du är, du frågade om jag hade varit där innan och så.

Så han har också jobbat där, då har vi säkert träffats och inte tänkt på det. Har han lång tid kvar i armén?

Ja det kanske vi gör, annars får du skriva til mej på bloggen om du ska dit och jag är där så får vi träffas:)

Ha det bra!



Anna: Hej vännen! Tycker du det? Jag tycker den är enorm nu!

Ska försöka,men man blir bara så jävla förbannad! Och speciellt när jag vet att idioten bara gör det för att reta upp mej. Ooooof.. Men du vet hur det är.

Håller hon fortfarande på? Usch, fattar hon inte att ingen bryr sej eller??

Saknar dej också! Men jag kan ringa dej nån dag. Har amigos så det blir inte så dyrt.

Klappar henne från dej:)



Ellen: Du måste börja blogga igen hörredu, får ju ingen update hur det går för dej därnere.

Hoppas verkligen att allt skitsnack tar slut snart, men bara han kommer hit så skiter jag i det.

Tack så mycket!:) Hoppas att du har det kanon därnere, har du några planer för hösten?

Lovar! Det kommer massor av bilder på henne:)

Kramar



Och till er alla, ni är så himla gulliga och snälla som lämnar såna här kommentarer:)

Jag blir så glad ska ni veta!

Så ton av kramar till er från mej och bebis!

2010-07-29 @ 12:25:25
URL: http://[email protected]
Postat av: a

precis , de får ju kämpa lite..så som man får göra med allt här i världen. och de får ju som bonus vara med oss ;)



precis , jo men tror nästan vi har det:)



Mjoo , runt ett år..så ganska nytt...suck ! men man lär sig o leva med det..och visa dagar är ju värre än andra men man får kämpa på :)



absolut det ska jag göra :) , skulle va kul o säga hej ialf^^, ha de fint .

2010-07-30 @ 11:58:42
Postat av: Mikaela

Hej!

Läser din blogg men har bara kommenterat någon gång sådär, kul med lite uppdatering nu!

Jag är också så trött på alla som snckar om att Sverige är si och så och att de flesta som åker till Skandinavien eller andra länder i Europa kommer tillbaka till Turkiet sen osv. osv..

Man får hoppas att det blir bra när de kommer och att de trivs med livet! Min kille var också där i vintras, kanske inte bästa första intrycket med den kallaste vintern på länge, länge!

Hoppas hoppas att din kille kommer snart! Håller tummarna för er :)

Ha det så bra!!

2010-07-30 @ 16:18:28
URL: http://melvan.blogg.se/
Postat av: Hanna

A: Ja precis, kan det bli annat än bra när dom får vara med oss;)

Förstår att det måste vara jättekämpigt att ha honom i armén! Men nästan halvägs iaf och tiden går så otroligt fort. Och allting blir så himla mycket enklare för er sen när han är klar där:)

Gör så!

Ha det fint!



Melvan: Jag brukar kolla in på din blogg också, men är så otroligt dålig på stt kommentera.

Ja nu ska jag försöka att uppdatera iaf ett par gånger i veckan!

Usch ja, man blir så jäkla trött på att alla ska vara så negativa hela tiden.. Man blir oerhört less, förstår inte varför dom kan ta det som det kommer istället och vara lite mera öppensinnade?

Visst allt kan bli skit, men det kan ju lika gärna bli jättebra.

Haha, ne det var nog inte den bästa vintern att komma till. Dom fick nog inte den bästa bilden av Sverige. För så jäkla kallt är det faktiskt inte annars.

Kommer din kille till Sverige nåt snart?

Tack, tack, tack! Jag hoppas också hela tiden, men snaaart:)

Ha det så bra!

2010-07-31 @ 20:41:06
URL: http://hannaottey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0