Konstverk.

Måste ju visa er alla tröjor min mamma har stickat till våran lilla tjej.
Hon är så himla duktig, önskar att jag också kunde sticka som hon!


Det här ska med till BB.

Den här också.









Och min favorit.

Som sagt hon är himlans duktig, just nu har hon 2 nya projekt på G.
Men sen får hon inte sticka mer, när ska vår bäse hinna använda allt?
Men jag vill att hon stickar/virkar en stor vit babyfilt också, så det måste hon hinna med innan augusti.

Ikväll är jag lite extra glad, fick reda på att jag hinner med att gå på Baris systers bröllop:)
Det hålls den 19:e juni, alltså på Kronprinsessans stora dag.
Men då har jag ett nytt problem.
Jag måste hitta en klänning till mej själv, i storlek tält.
Eller egentligen är jag inte så stor, allt har satt sej på magen. så en A-linje formad klänning vore kanske bra?
Är det någon av mina läsare som har varit på ett turkiskt bröllop?
Isåfall så får ni gärna tipsa om lämplig klädsel.
Hans familj är inte speciellt religiösa, ingen bär "huckle".
Så jag behöver inte dra på mej heltäckande mundering, så mycket vet jag.

Ha en fin kväll!

Jag älskar Dej!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hej! Jaa, men visst är det roligt när man får kontakt med andra tjejer.. Och nya bloggar man kan läsa, Superroligt :) Det förstår jag, inte så jättelång tid kvar nu om jag förstått det rätt. Jag åker ner den 23:e juni, och trots att det är ett tag springer dagarna iväg! Oj, så söta kläder din mamma har stickat! Ha det så bra!!

2010-05-26 @ 22:21:36
URL: http://maare.devote.se
Postat av: Selma

När det gäller bröllop så är stilen "kom som du är". Du behöver inte tänka på någon speciell klädsel. Det kommer du att upptäcka. Vissa är väldigt uppklädda medans andra inte är det alls, utan kommer i sina vardagskläder typ. Det spelar det ingen roll om kvinnorna är täckta eller ej.

2010-05-27 @ 06:57:00
Postat av: Hanna

Tack för hjälpen Selma!:)

Då kan jag alltså han en klänning som slutar precis över knät, skönt att slippa koftor och sånt.

För det kommer förmodligen att vara väldigt varmt.

Och jag och värme går inte speciellt bra ihop för tillfället.

2010-05-27 @ 10:14:47
URL: http://hannaottey.blogg.se/
Postat av: sandra

Gud vilka söta kläder! :)

2010-05-27 @ 12:13:20
URL: http://sandrabloom.blogg.se/
Postat av: Hanna

Visst är dom:)

Jag är så glad att jag har en mamma med "stickkunskaper".

Själv kan jag knappt sy en rak söm;)

2010-05-27 @ 22:49:28
URL: http://hannaottey.blogg.se/
Postat av: sandra

Hon är ju grym på att sticka!

Jag önskar att jag också kunde, jag började med ett par sockor för 5 år sen. Men jag hade ingen ro till att sitta still, haha.

2010-05-28 @ 12:20:53
URL: http://sandrabloom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0