Mors Dag!

Idag har jag/vi hunnit med en hel del.
Mamma och hennes man Lasse har länge varit sugna på en till katt och igår hittade Jag och Mamma 2 kullar på blocket.
En i Mjölby och en i Linköping, eller vi trodde att det var Linköping med det visade sej att vara 3 mil utanför.
Så vi har varit och kikat på dom idag, i Mjölby var det blandningen skogis/perser, ursöta gråa små dunbollar:)
I Linköping var det maine coone/skogis, också ursöta, en av de små kattjejerna somnade i mitt knä.
Behöver jag säga att det blev just hon?
Söt, ullig, grå.
Jag brukar få vad jag vill, höhö;)
Så veckan innan Midsommar blir det en kattbebis.
Jag vill också ha en..
Men det vill inte Baris, men det är nog bra. Kommer nog inte att ha tid med en vilding just nu.

Sen åkte vi vidare mot Babyproffsen,
hämtade ut min babybox, alla gravida kan få en sån om man bara skriver ut ett papper från internet.
I den var det en blöjhink, som tydligen ska vara så bra, blöjor, Vanish fläckborttagare(?), vänta barn tidningar, DVD, rabattkuponger, varuprover.
En hel del bra grejjer iaf.
Sen så fick även en spjälsäng+madrass följa med hem idag.
Fick det i present av Mamma och Lasse:)
Tackar vi för!
Blev den som jag velat ha hela tiden, en lite mer stabil sak med höj- och sänkbar sida:

Troll Lux:


Finfin tycker jag!


Vet ni vad?
För 1 år sen vid den här tiden träffade jag Baris (eller Mr B som han kallades vid den tiden), uppe på Latino av en ren slump.
Jag hade ju träffat honom på semestern ungefär 1 år tidigare, vi hade msn-kontakt ända till mars.
Men sen slutade jag att prata med honom för att jag tyckte att han var så jäkla jobbig;)
Jag fick för mej att gå upp på Latino, (gillar inte ens Latino.) går upp för trappen och där står han på bardisken (var annars?).
Jag kommer ihåg, jag var ganska så full, men jag minns att jag tänkte HOPPAS att han inte ser mej, men för sent han hade redan sett mej och han hoppade ner från bardisken och kramade om mej.
Sen så blev det mera alkohol och efter en ganska så vinglig motorcykelfärd + att jag inte riktigt hade koll på vägen hem så hamnade vi hemma hos mej och stannade där tills november.
Eller Baris hade kvar sin lägenhet tills september men där var han inte speciellt ofta.
Himla konstigt hur saker och ting kan utveckla sej, tänk om inte jag hade gått upp på Latino?
Meningen var att han skulle åka tillbaka till Anamur nån/ett par dagar senare.
Men nu stannade han med mej.
Det är ganska så kul att tänka tillbaka på året som gått, ett år som jag inte vill återuppleva men samtidigt ett år som jag aldrig skulle vilja vara utan.

Seni cok seviyorum Askim Benim.


Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken fin säng :) den kommer hon säkert att sov gott i, hörrö,blir det en halvlek imorgon eller :)

Kram Mia

2010-05-31 @ 04:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0